Gastrodiagnosis.gr | Είναι η ιστοσελίδα των γαστρεντερολόγων αλλά και άλλων συναφών ειδικοτήτων.

5 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο εκκολπωματίτιδας

40

Η εκκολπωματίτιδα η οποία προκαλείται από φλεγμονή των εκκολπωμάτων τα οποία είναι μικροί σάκκοι που σχηματίζονται στο τοίχωμα του παχέος εντέρου, είναι μια πολύ κοινή αλλά επώδυνη κατάσταση. Περισσότερες από τις μισές εισαγωγές στις γαστρεντερολογικές κλινικές στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε χρόνο οφείλονται σε εκκολπωματίτιδα. Μέχρι πρόσφατα, υπήρξαν ελάχιστες μελέτες για το πώς θα αποφύγουμε αυτή την οδυνηρή κατάσταση. Εδώ, στο gastrodiagnosis.gr αναλύουμε τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο εκκολπωματίτιδας, βάσει πρόσφατης μελέτης με πάνω από 900 ασθενείς με εκκολπωματίτιδα:

 

1. Μειώστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Gastroenterology, η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος βρέθηκε να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη εκκολπωματίτιδας. Οι άνδρες που κατανάλωναν λιγότερο από 51 γραμμάρια κόκκινου κρέατος καθημερινά βρέθηκε να έχουν τον χαμηλότερο κίνδυνο.

Αν ψάχνετε λοιπόν τρόπους για να μειώσετε την πρόσληψη κόκκινου κρέατος, δοκιμάστε να το αντικαταστήσετε με κοτόπουλο, θαλασσινά και υποκατάστατα του  κρέατος όπως η σόγια ή το tofu. Αυτές οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες θα σας δώσουν την ίδια ποσότητα διαιτητικής πρωτεΐνης με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά.

2. Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών

Σε αυτή τη μελέτη, οι άνδρες που κατανάλωναν περισσότερα από 23 γραμμάρια φυτικών ινών κάθε μέρα είχαν και τον χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης εκκολπωματίτιδας. Τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα καρύδια και τα όσπρια είναι από τις καλύτερες πηγές διαιτητικών ινών. Η υψηλή πρόσληψη ινών συνδέεται επίσης με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και ορισμένων μορφών καρκίνου.

3. Αυξήστε τη σωματική δραστηριότητα

Τα άτομα της συγκεκριμένης ερευνητικής μελέτης με τον χαμηλότερο κίνδυνο εκκολπωματίτιδας γυμνάζονταν έντονα για τουλάχιστον δύο ώρες την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε μόνο 20 λεπτά καθημερινής αερόβιας άσκησης, όπως τρέξιμο, ποδηλασία, γρήγορο περπάτημα ή κολύμβηση για να μειώσετε δραματικά τον κίνδυνο εκκολπωματίτιδας.

4. Κόψτε το κάπνισμα

Οι άνδρες της ομάδας χαμηλού κινδύνου για εκκολπωματίτιδα σε αυτή τη μελέτη δεν είχαν καπνίσει ποτέ. Αν όμως καπνίζετε, δεν είναι ποτέ αργά για να το σταματήσετε και να αποκομίσετε πολλαπλά οφέλη για την υγεία σας.

5. Διατηρείστε το ιδανικό βάρος

Οι συμμετέχοντες σε αυτή τη μελέτη με τον χαμηλότερο κίνδυνο για την πάθηση είχαν φυσιολογικό ΔΜΣ (18,5-24,9 kg / m2). Εάν είστε υπέρβαρος, μια μέτρια απώλεια βάρους μπορεί όχι μόνο να μειώσει τον κίνδυνο για εκκολπωματίτιδα, αλλά και να μειώσει τον κίνδυνο άλλων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τύπων καρκίνου, διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών παθήσεων.


Τι πρέπει να συγκρατήσουμε

Αν και η μελέτη αυτή διεξήχθη μόνο σε άντρες, ο μεγάλος αριθμός δείγματος άνω των 51.000 ανδρών κατά τη διάρκεια αρκετών ετών υποδηλώνει ότι ένας υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να μειώσει δραματικά τον κίνδυνο ανάπτυξης εκκολπωματίτιδας. Η υγιεινή διατροφή, η τακτική καρδιαγγειακή άσκηση, η αποχή από το κάπνισμα και η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους είναι τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

 

Σκόρδας Ν. Κωνσταντίνος, Γαστρεντερολόγος.

Τα σχόλια είναι κλειστά.