8 συνήθειες που κάνουν κακό στο πεπτικό μας σύστημα

Το πεπτικό μας σύστημα εργάζεται καθημερινά πάρα πολύ σκληρά, αποδομώντας τις τροφές που καταναλώνουμε, ώστε να απορροφηθούν τα θρεπτικά τους συστατικά.

Και όμως, εμείς έχουμε ορισμένες συνήθειες που, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, κάνουν την δουλειά του πεπτικού συστήματος πολύ δύσκολη. Ποιες είναι αυτές;

Φάρμακα

Η υπερβολική κατανάλωση φαρμάκων όπως η ασπιρίνη αλλά και των μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για έλκος στομάχου.

Η ώρα του φαγητού

Αν τρώμε λίγο πριν τον ύπνο, κινδυνεύουμε να υποφέρουμε από καούρα. Προσπαθήστε το τελευταίο σας γεύμα να είναι τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν τον ύπνο.

Η υπερφαγία

Προσπαθήστε να καταναλώνετε πιο μικρά, πιο τακτικά γεύματα, αντί για τρία μεγάλα γεύματα. Αν νιώθετε ικανοποιητικά χορτασμένοι κατά την διάρκεια της ημέρας (και μην ξεχνάτε το πρωινό!) τότε ο κίνδυνος της υπερφαγίας μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Η έλλειψη φυτικών ινών

Αν η διατροφή σας δεν περιέχει τα αναγκαία 25 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά, θα υπάρχει πρόβλημα. Προσθέστε στην διατροφή σας περισσότερα φρούτα και λαχανικά, όπως η γλυκοπατάτα, το μπρόκολο, τα μήλα, το σπανάκι, αλλά και το κουνουπίδι.

Πόσο γρήγορα τρώμε

Αν τρώτε πολύ γρήγορα, δεν αφήνετε το στομάχι σας να επεξεργαστεί όλη την τροφή που του προσφέρετε και να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχει χορτάσει. Συνεπώς, το να τρώμε πολύ γρήγορα είναι άλλος ένας παράγοντας για την υπερφαγία.

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Το αλκοόλ παίζει ρόλο στην δημιουργία έλκους, αλλά ταυτόχρονα προλαμβάνει την θεραπεία τους. Προσπαθήστε να μην ξεπερνάτε ποτέ τα όρια της κατανάλωσης αλκοόλ.

Το μάσημα τσίχλας

Κι όμως, το να μασάμε τσίχλα μπορεί να μας κάνει να καταπίνουμε υπερβολικά πολύ αέρα, προκαλώντας μια αίσθηση πρηξίματος. Ακόμα χειρότερο γίνεται αν υπολογίσουμε και την δράση των τεχνητών γλυκαντικών που βρίσκουμε σε πολλές τσίχλες.

Αν αποφεύγουμε την κολονοσκόπηση

Οι περισσότεροι καρκίνοι του παχέος εντέρου βρίσκονται σε ασθενείς που πρακτικά δεν εμφάνισαν κανένα σύμπτωμα. Είναι πολύ σημαντικό, από την ηλικία των 50 και μετά, να κάνετε κολονοσκόπηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

 

iatronet.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Εγγραφή στο Newsletter μας!

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο και ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία Ιατρικά Νέα.

You have Successfully Subscribed!

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων