Τα κόκκινα ή τα λευκά σταφύλια είναι καλύτερα για την υγεία μας;

47

Τα κόκκινα και λευκά σταφύλια περιέχουν περίπου 100 θερμίδες ανά φλιτζάνι και παρέχουν 1,4 γραμμάρια ινών ανά μερίδα. Είναι γλυκά, θρεπτικά, αναζωογονητικά και εύκολο να φαγωθούν, αφού δεν λερώνουν.

Και οι δύο ποικιλίες, τα κόκκινα και τα λευκά κάνουν καλό στη υγεία μας, όταν τα τρώμε με μέτρο, αλλά αν πρέπει να επιλέξετε το υγιεινότερο, τότε το υψηλότερο περιεχόμενο φλαβονοειδών των κόκκινων σταφυλιών που τα καθιστά πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικά από τα λευκά σταφύλια, σας οδηγεί στην απάντηση.

Αντιισταμινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα τους, τόσο περισσότερα φυτοθρεπτικά συσταντικά περιέχει. Τα έντονα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες ενός τύπου αντιοξειδωτικών που ονομάζονται φλαβονοειδή από τα λιγότερο χρωματιστά αντίστοιχα. Ένα φλαβονοειδές που ονομάζεται κερσετίνη μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των κυττάρων που απελευθερώνουν ισταμίνη στο σώμα σας. Λόγω των αντιισταμινικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων του, το εκχύλισμα κερσετίνης χρησιμοποιείται για τη θεραπεία αλλεργιών και, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ, μπορεί να προστατεύσει από την οστεοπόρωση, ορισμένες μορφές καρκίνου και πνευμονικές και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Θεραπεία των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Τα κόκκινα σταφύλια περιέχουν ένα φλαβονοειδές που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, το οποίο έχει χημική δομή παρόμοια με αυτή της διαιθυλοστιλβεστρόλης, ενός συνθετικού οιστρογόνου που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Οι ερευνητές βιοχημείας και μοριακής βιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Louisville School of Medicine διαπίστωσαν ότι, αν και η ρεσβερατρόλη μπορεί να είναι χρήσιμη ως συνθετικό οιστρογόνο, θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως ανταγωνιστής οιστρογόνων, ανάλογα με τον κυτταρικό τύπο και την παρουσία άλλων οιστρογόνων. Η ρεσβερατρόλη στα κόκκινα σταφύλια μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, αλλά η αξιοπιστία της εξακολουθεί να μελετάται.

Προστασία του καρκίνου

Μαζί με την ρεσβερατρόλη, άλλα συστατικά στα σταφύλια μπορεί να προσφέρουν προστασία έναντι ποικίλων μορφών καρκίνου. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι κατεχίνες, προανθοκυανιδίνες και στιλβένια, που βρίσκονται σε κόκκινα σταφύλια, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, ενώ οι φυτοθρεπτικές ανθοκυάνες μπορεί να σταματήσουν την ανάπτυξη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Η έρευνα έχει επίσης βρει ότι τα κόκκινα σταφύλια μπορεί να προστατεύσουν από τον καρκίνο του πνεύμονα Το «Βρετανικό Ιατρικό Περιοδικό» αναφέρει μια μελέτη που συγκρίνει τη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου των ποτών και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κάθε καθημερινό ποτήρι κόκκινου κρασιού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα πιο σημαντικά από ένα ποτήρι λευκό κρασί.

Μαγγάνιο

Αν προσπαθείτε να αυξήσετε την πρόσληψη μαγγανίου σας, ο τύπος του σταφυλιού είναι ευεργετικός. Ένα φλιτζάνι κόκκινο ή λευκό σταφύλια σας δίνει το 33% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης μαγγανίου, ενός ιχνοστοιχείου που βοηθά στην ανάπτυξη ισχυρών οστών και συνδετικών ιστών. Το Ινστιτούτο Ιατρικής συστήνει στις γυναίκες να πάρουν 1,8 χιλιοστόγραμμα μαγγανίου ανά ημέρα και οι άνδρες να πάρουν 2,3 χιλιοστόγραμμα. Οι ηλικιωμένοι μπορούν να προστατεύσουν την οστική πυκνότητα τους προσθέτοντας σταφύλια στη διατροφή τους.

Γιώργος Παπαδημητρόπουλος

Το διαβάσαμε στο: itrofi.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.