Ζώντας με το πεπτικό έλκος. Απλές συμβουλές που θα αποτρέψουν την επανεμφάνιση του.

Τα άτομα τα οποία έχουν διαγνωσθεί με πεπτικό έλκος, είναι αναγκασμένα συχνά να πραγματοποιούν αρκετές αλλαγές στη ζωής τους με τέτοιο τρόπο ώστε αυτή να συμβαδίζει με τη θεραπευτική αγωγή που χορηγείται από τον ιατρό.

110

Με την πάροδο του χρόνου τυπικά το πεπτικό έλκος θεραπεύεται με την κατάλληλη θεραπεία, αν και πρέπει να τονίσουμε πως τα προσβεβλημένα άτομα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή τους μελλοντικά για να αποτρέψουν το σχηματισμό ενός καινούριου έλκους.

Υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου επανεμφάνισης  πεπτικού έλκους, οι οποίες είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για  άτομα που είναι ευαίσθητα ή έχουν ιστορικό πεπτικού έλκους. Αυτά συζητούνται λεπτομερέστερα παρακάτω.

Διατροφικές τροποποιήσεις

Οι παραδοσιακές διαιτητικές συμβουλές για άτομα με πεπτικό έλκος συμπεριλάμβαναν μια ήπια δίαιτα με αποφυγή πικάντικων, λιπαρών και όξινων τροφίμων. Ωστόσο, αυτή η δίαιτα δεν έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη θεραπεία ή την πρόληψη των πεπτικών ελκών. Επομένως, η δίαιτα θα πρέπει να εξατομικεύεται ανάλογα με το τι λειτουργεί καλύτερα για τον κάθε ασθενή ξεχωριστά.

Το διαιτολόγιο και οι συστάσεις περιλαμβάνουν:

  • Φάτε μικρότερα και συχνότερα γεύματα (π.χ. 6 μικρά γεύματα κάθε μέρα)
  • Φάτε αργά για να γίνεται καλύτερα η πέψη
  • Μη ξαπλώνετε αμέσως μετά τα γεύματα
  • Αποφύγετε την κατανάλωση φαγητού ή ποτού 2 ώρες πριν από τον ύπνο
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ

Κάποιες τροφές προκαλούν ερεθισμό και αυξάνουν την παραγωγή οξέος στο στομάχι, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων καούρας. Μπορεί να είναι χρήσιμο για άτομα με πεπτικό έλκος να διατηρούν ένα ημερολόγιο τροφίμων και να καταγράφουν αυτά τα οποία τους προκαλούν συμπτώματα ώστε να τα περιορίσουν η να τα αφαιρέσουν από τη διατροφή τους.

Είναι σημαντικό αυτοί οι ασθενείς να επικεντρωθούν στην κατανάλωση υγιεινών τροφών με επαρκή πρόσληψη φρέσκων φρούτων και λαχανικών, καθώς και δημητριακών ολικής αλέσεως. Η αυξημένη κατανάλωση τροφίμων με προβιοτικά όπως το γιαούρτι, μπορεί επίσης να είναι επωφελής.

Τροποποιήσεις Lifestyle

Υπάρχουν επίσης ορισμένες τροποποιήσεις του lifestyle των ασθενών με πεπτικό έλκος οι οποίες είναι σημαντικές για να αποφευχθεί η επιδείνωση ή επανεμφάνιση των ελκών.

Πρώτον, τα άτομα που καπνίζουν συνιστάται να σταματήσουν το κάπνισμα, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο σχηματισμού έλκους. Τα άτομα με πεπτικό έλκος που καπνίζουν μπορεί να χρειάζονται υποστήριξη και ενθάρρυνση από την οικογένεια, τους φίλους και τους επαγγελματίες υγείας για να ενισχύσουν τη θέλησή τους για διακοπή του καπνίσματος. Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα βοηθήματα για να σταματήσουν το κάπνισμα.

Επιπλέον, το στρες μπορεί να συνδέεται με το σχηματισμό ή την επιδείνωση των ελκών και επομένως η αποφυγή δραστηριοτήτων που είναι γνωστό ότι προκαλούν στρες στο άτομο μπορεί να είναι χρήσιμη. Η εφαρμογή τεχνικών για την αύξηση της χαλάρωσης μπορεί επίσης να βοηθήσει.

Πρόληψη της μόλυνσης

Η πιο συνηθισμένη αιτία των πεπτικών ελκών είναι η μόλυνση από ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού Helicobacter pylori (Η. Pylori). Παρόλο που δεν είναι γνωστός ο ακριβής τρόπος μετάδοσης, ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι η μόλυνση μπορεί να εξαπλωθεί μεταξύ των ανθρώπων μέσω της τροφής και του πόσιμου νερού.

Για την πρόληψη του έλκους που σχετίζεται με λοίμωξη από H. pylori, συνιστάται στα άτομα να πλένουν τα χέρια τους καλά και συχνά, ιδιαίτερα όταν τρώνε ή προετοιμάζουν γεύματα. Επιπλέον, όλα τα τρόφιμα πρέπει να μαγειρεύονται επαρκώς.

Φάρμακα

Ορισμένα φάρμακα είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο σχηματισμού πεπτικού έλκους. Συγκεκριμένα, είναι γνωστό ότι μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα όπως η ασπιρίνη ή η ιβουπροφαίνη μπορούν να οδηγήσουν σε σχηματισμό έλκους σε μερικά άτομα. Εάν όμως πρέπει να χορηγηθούν αυτά τα φάρμακα κρίνεται απαραίτητη η συγχορήγηση άλλων φαρμάκων τα οπία μειώνουν τον κίνδυνο σχηματισμού έλκους.

Πηγή: gastrodiagnosis.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.

GASTRODIAGNOSIS.GR

Μοιραστείτε το ενημερωτικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας. Στηρίξτε την προσπαθειά μας!